turistens klagan

Det är nog tur att jag inte riktigt har förstått än att jag måste packa ner kallendern, matteboken och miniräknaren i väskan ikväll, väckas av Miss Li i morgon bitti, sätta mig på en roslagsbana som återigen är full redan efter några få stationer men töms till hälften efter att ha stannat i Tibble. Att inte få njuta av hur tomt det blir på tåget eftersom jag liksom alla andra ungdomar ska av. Tur att jag inte riktigt förstått att jag ska till skolan imorgon, för då hade jag gått och dränkt mig i badkaret. I sin tur, är det ju tur att jag inte har något badkar.



 Söndagkväll i Vallentuna Centrum. Några ungdomar sitter inne på pizzerian när pappa ocyh jag kommer in för att hämta söndagsmiddagen. Genom springorna mellan de gula plankorna på det gamla huset som kallar sig biograf strömmar musik från vad jag gissar vara eftertexten till Cornelis. I övrigt halkar tanter omkring i snöslasket, påväg hem från ett ganska grått, trist, dystert och ensamt centrum, tillhörande en förort norr om Stockholm. Det kändes nästan som en scen hämtat ur Låt den rätte komma in, som förövrigt gick på TV igår.

Hälsningar från en tjej som vill hoppa några år framåt i tiden då hon förhoppningsvis pluggar till något hon vill bli när hon blir stor. Om två månader och tio da'r fyller hon sjutton.

Puss.

Kommentarer
Postat av: vendela

grattis i förskott!!! /ses

2011-01-10 @ 17:11:56

skicka en kommentar

namn
kom ihåg mig?

e-postadress

URL/Bloggadress

kommentar

Trackback
RSS 2.0