i sing i swim

lyssnar på den här 

Jag tycker så mycket om onsdagar, för i skolan är det en ganska lugn dag, speciellt varannan vecka då jag inte har någon fysiklabb. Sedan slutar jag redan fem över tre och kan åka hem och dricka kaffe och läsa tidningen i lugn och ro och är jag riktigt effektiv kan jag få så himla mycket gjort innan jag vandrar nerför backen till kyrkan. Och idag var det en sådan fin promenad för det var ljust och om jag tänkte bort jackan och halsduken och snön som fortfarande täcker sjön, så kändes det nästan som en sådan där varm skön sommarkväll ni vet... När jag gick hem sedan var det helt stjärnklart och jag frös knappt, fast det brukar jag ju inte göra när jag går hem från kyrkis, trots att det är flera flera minusgrader. Det är så fint och sitta på golvet eller i mjuka soffor och prata och mysa och jaaa det är så bra och man blir så varm liksom.


Jag vill så  hemskt gärna ha sommar nu.

Dröm sött.



Kommentarer
Postat av: Clara Carlberg

Elin,

Jag sitter här hemma sjuk och nerbäddad i sängen. Näsdukarna högar sin på nattduksbordet, men ute lyser solen och jag bara nujter av dina vackra bilder och texter. Verkligen, du är riktigt duktig! Kan få lite saknadetehavs-abstinens ibland för dina inlägg får mig på så bra humör. Till exempel när du skriver om att du har pluggat, du får det att låta så mysigt och jag blir jättemotiverad att själv ha en sån mysig plugg och te stund! Tack för det, fina människa! Puss och kram.

2011-03-31 @ 10:34:32

skicka en kommentar

namn
kom ihåg mig?

e-postadress

URL/Bloggadress

kommentar

Trackback
RSS 2.0