Utkast: Mars 5, 2011


 



Jag vet inte riktigt hur jag ska sammanfatta veckan på ett rättvist sätt, men det har i allen fallen varit galet grymt härligt undebart fint roligt knäppt bra. Utropstecken.

I Milano var det vår, vi gick utan jacka och åt hemlagad glass i solen och fyndade i de billigare affärerna på Corso Buenos Aires. De flotta butikerna som sålde Dior och allt vad det heter gick vi inte ens in i, fönstershopping gynnade våra plånböcker bäst på den gatan. 

I skidbacken var det också sol, och galet mycket svenskar. Om inte bergen var så stora skulle jag nog tro att det var vårskidåkning i svenska fjällen. Men icke, Italien, Champoluc, Saint Jacques. Vi åkte skidor hela långa dagarna, från att första liften började röra sig på morgonen tills det att den sista stannade på eftermiddagen. Till och med lite längre en dag, men det är en annan historia... När det blev lunchdags åt vi pasta och glassade (glasses, glasses it's my work!) ute på någon terass. Åsa och jag hittade ett trevligt litet smultronställe där vi vek rosor till servitörernas och servitrisens mormor. (?)

Hotellägarna var världens snällaste. Om kvällarna popade vi popcorn i popcornmaskinen, spelade kort med småpojkarna i lobbyn/baren/vardagsrummet (okej, de var 95or och 96or, men för en gång skull fick jag vara älds i alla fallt!) och gosade på hunden på hotellet. En kväll tänkte vi göra stan, eller ja stan och stan, byn skulle jag nog säga. Det var dött så vi tog bussen hem igen och stötte på två svenska pojkar, varav den ena visade sig gå på min skola. Jomen tjena, de bodde på hotellet bredvid vårt.

Galet lyckad Italienresa med Åsa, fem bandykillar och några föräldrar. PUSS


Kommentarer
Postat av: vendela

åh ingen jacka dör. vilka fina bilder, jag saknar dig

2011-03-06 @ 10:25:10
Postat av: Alexandra

åh! jag vill också åka slalom, var evigheter sen för mig!

2011-03-18 @ 09:44:38
URL: http://alexandrasinspiration.blogg.se/

skicka en kommentar

namn
kom ihåg mig?

e-postadress

URL/Bloggadress

kommentar

Trackback
RSS 2.0