juste, 2012

Har spenderat senaste veckan hos bror i Val d'Isère, och trots att det snöade lite mycket och delvis blåste som stryk så var det en väldigt bra vecka. Det såg lite ut som följande, och då kanske ni undrar lite om jag inte åkte skidor och jovisst det gjorde jag men har dessvärre inte en enda bild med vare sig alptopp eller skidspets på.

 
Hotellet hade nog sett sina bättre dagar, mitt rum såg ut som en fängelsecell och en av väggarna var täckt av kondens som rann ner och blötte ner heltäckningsmattan och jag var på grund av detta tvungen att sova med en surrande luftavfuktare i rummet. Men! Det fanns gröt till frukost och kocken lagade mycket god mat!

En kväll/natt blåste det storm riktigt på riktigt. Morgonen efter var huvudgatan genom byn avstängd pga. lavinrisk och endast sittliften vid barnbacken var öppen. Vi promenerade lite i snöyran och såg på folk som grävde fram sina bilar ur stora snöhögar.

En dag skulle vi boka bord på en restaurang som låg vid en ladugård i utkanten av byn. Dock hittade vi inte en enda människa där, men däremot en katt som blev mycket glad över vår ankomst. Tror den frös om tassarna, stackaren.

 Angående skidåkningen. Vi hade faktiskt en hel dag med sol, och den förmiddagen var nog den bästa på länge! Sedan att jag ramlade på eftermiddagen är en annan historia.

Pusshejleverpastej.


Kommentarer

skicka en kommentar

namn
kom ihåg mig?

e-postadress

URL/Bloggadress

kommentar

Trackback
RSS 2.0