badtunna och pizzabak:

 
 
 
 
 
 
 

: en söndag tyckte Åsa och jag att vi inte fått nog av varandra efter ett par intensiva jobbveckor, så vi tog en heldag som började med lunch och biobesök, följt av matlagning och middag (helgrillad kyckling med colaburk uppstoppad i rumpan, såg så brutalt ut att jag inte lägger upp den ovärdiga bilden. Vegetarianen i mig sa njaaa men smaklökarna sa inte så dumt!) med hela familjen Gran. Därefter följde kvällens huvudpunkt; vi klappade oss själva på axlarna och belönade oss med Åsas tjugoårsrosé och varmt tunnbad. Och lite ost och frusna vattenmelonskuber.
 
 
 
 
 
 
 
: måndagen efter hade jag middagssällskap av Vendela. Vi ville göra pizza, så vi satte en deg på jäsning och skivade tre sorters päron, smulade chèvre, picklade rödlök och kavlade ut pizzan och skjutsade in på bakstenen i ugnen. Tio minuter eller kanske en kvart senare var middagen serverad mmm och sedan åt vi kladdkaka med kardemumma till efterrätt.
 
 

Kommentarer
Postat av: amanda

VILKA ÄR NI ENS?!?!?! Kan vi snälla göra en favorit i repris när vi båda är hemma sen???

2014-07-21 @ 13:53:50
URL: http://ingentystnad.blogg.se

skicka en kommentar

namn
kom ihåg mig?

e-postadress

URL/Bloggadress

kommentar

Trackback
RSS 2.0