"ska ni observera något?"



En dag var jag i stan med Elin och när vi hade spenderat lite pengar på nödvändigheter begav vi oss till Elins systers lägenhet där golvet i köket var rutigt och kylskåpet var täckt av urklippta tidningsbokstäver och foton och lappar. När Emelie kom hem såg vi på Sunes sommar och drack cola med pressad lime i. För omväxlings skull hade jag bara åtta minuters resa till jobbet dagen därpå, men jag var inte piggare för det men det gör inget för vi hade en mysig kväll.



En annan dag träffade jag Vendela både innan och efter middagen. Innan middagen promenerade vi lite och så och efter middagen fick jag cykelskjuts, vi blev omcyklade av en trevlig pojke och såg en kråka falla ner från ett hustak och (ganska tragiskt) dö.



En tredje dag har jag överkonsumerat kaffe, sett på fotbolls-vm på ett kontor och tränat och nästan överhettats. Samt pratat med studenter, besiktat lägenheter och visat källarförråd.

Det lite sämre med dessa dagar är att jag har åkt hemmåfrån tidigt och inte kunnat vara ute om dagarna. Det braiga med dessa dagar är att det har blivit sommar på riktigt riktigt.


Kommentarer

skicka en kommentar

namn
kom ihåg mig?

e-postadress

URL/Bloggadress

kommentar

Trackback
RSS 2.0