april 14.

om 47 dagar tar vi studentent ocvh den här veckan har varit konstig men vi har haft så otroligt roligt. I tisdags var vi  hembjudna till vår handledare för att dricka bubbel i hans lägenhet, och sedan gick vi alla vidare till vår skiva. Vi åt middag och höll tal till och om varandra och allt blir så bra med min klass och mina bästa lärare. Sedan dansade vi tillsammans, till bailando, kramades hårt och något av det bästa var nog ändå när vi skulle säga hej då till Lena, men precis när hon skulle gå bytte dj:n låt och Lena slängde ifrån sig jackan bara för att springa ut på dansgolvet och dansa med oss. carpe diem. Morgonen efter hade vi samhällslektion och vår lärare berättade om när hon var ung och studerade och drack te och åt rostat bröd mest varje dag.
 
och kvällen därpå dansade och sjöng vi igen, till våra låtar.
 
igår tog jag taxi och buss från jobbet och promenerade i duggregnet hem till Amanda. När jag svängde upp på hennes gata hörde jag musik och skratt och det kändes som att jag var påväg hem. jag log. Vi firade att det var 48 dagar kvar till studenten och det var så många bra människor där, och stadiga klippor att luta sig mot sjunga med dansa med skratta med kramas med prata med. Imorse när vi vaknade var det vår och jag stod barfota i pyjamas utanför dörren och bara andades och när vi städat och ätit frukost så promenerade jag och Vendela ner för gatan och vi sjöng att "johnny var evas hjärtas låga" med armarna om varandra.

Kommentarer
Postat av: annika

fint

2013-04-14 @ 23:03:10
URL: http://rymdfarkost.blogg.se

skicka en kommentar

namn
kom ihåg mig?

e-postadress

URL/Bloggadress

kommentar

Trackback
RSS 2.0