jag drömmer ibland, jag springer i sand

 
 
 
13.51 : Tjeena vill du gå på Veronica Maggio ikväll?
JAA, sa jag för det ville jag såklart och jag följde med Rebecca och Sofia till Hovet några timmar senare. Och varje låt från senaste skivan får mig att förflyttas 64 mil och flera månader bakåt i tiden, till Lund och Amandas gamla lägenhet och fest i studentkollektiv och kortspel vinfläckar lundafalafel somna och sova länge äta sen frukost igen och igen och få ytterligare ett dygn tillsammans boka billigaste resan hem plaskvåta skor ösregn och varm kikärtsgryta, så verkligt.
 
Konserten var oväntat bra, fantastisk, och när den var slut lurade vi med oss Rebecca ner i tunnelbanan och efter lite om och men och halva avslöjanden fick vi med henne på blåa linjen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På ett ställe vid Norr Mälarstrand hittade vi Madelene och Alina och slog oss ned vid deras bord för det fanns ju tre platser lediga! Delade på en ostbricka och drack rött vin, la stampa och pear.
 
 
 
klockan passerade tolvslaget och första februari blev till andra, och det är ingen vanlig dag för det är Rebeccas födelsedag! Madde tog ton och vi sjöng i den då ganska tomma lokalen och Rebecca fick tårta.
 
 
 
 
 
Sedan stängde de och när vi alla råkat besöka pissoaren (?) begav vi oss ut och ner i tunnelbanan och hem och utanför den gula villan några hundra meter från mitt hus önskade jag min bästa tjugoåring god natt.


Kommentarer
Postat av: amanda

Fy fan vad fint alltsåååå <3 snart kommer jag! VI SKA HA SÅ KUL I HELGEN HERREGUD. Älskar oss.

2014-02-06 @ 06:59:03
URL: http://ingentystnad.blogg.se
Postat av: annika

åh gosisaaar <3 <3 och vad fett att hon var så bra live för det trodde jag faktiskt inte!! puss ses JÄTTESNART

2014-02-06 @ 21:52:14
URL: http://rymdfarkost.blogg.se

skicka en kommentar

namn
kom ihåg mig?

e-postadress

URL/Bloggadress

kommentar

Trackback
RSS 2.0