där valrossen bor

Det var sm-guld. Där naglarna gror.  Eller vad tror du de sjunger? (FF med Kent) Rätt svar: Tellement loin de ce monde (översättning: Så långt bort från den här världen)

Musikarna i min klass hade bästa lunchkoserten idag, tema Sverige. Grymt var det, med både Roger Pontare, Kent och Martin (en helt vanlig Svensson-Martin, du är så yeah yeah wow wow, ni vet). Nostalgi! Gillar starkt!

För att koppla ihop lite grejer, rubriken fick mig och tänka på  The Beatles låt I am the walrus, och av en ren tillfällighet hittade jag massa foton i brevlådan när jag kom hem, bland annat innehållande bilder från förra årets Londonresa, och däribland bilder från Abbey Road. Därför lyssnar jag nu på Håkan Hellström, och där sprack min koppling.

Den koppling får istället bli att den här dagen nog har varit den bästa på länge.

Jag blev erbjuden en pantburk av min kemilärare för han hade ingen tejp, och han visade en film om mullvadar, fast ja egentligen om mätetalet mol. Ordvitsig göteborsk IB-lärare, filmen var på engelska och mole betyder ju både mullvad och mol för er som inte visste det. Och nu borde det också nämnas att mitt favoritämne inte någonstans är kemi, men det kanske håller på att ske en förändring där.

Nog om detta! Ha en fortsatt bra dag, det tänker i alla fall jag ha!




(Och londonbilder beblandade sig med sommarbilder och jag vill ha bruna ben och äta ostron med plastbetick i någon hamn i Frankrike.)


Kommentarer
Postat av: Rebecca

haha, innan jag insåg vad de egentligen sjön trodde jag att det var "en mållös sekund..." Tycker för övrigt att det funkar det med! :P

2011-02-03 @ 16:47:24

skicka en kommentar

namn
kom ihåg mig?

e-postadress

URL/Bloggadress

kommentar

Trackback
RSS 2.0