igår



Vaknade upp till en stad i snökaos. Kom lite sent till första lektionen och möttes av ett ganska tomt klassrum, det var bara sju stycken där. Två av dagens lärare var insnöade. Vi gick i motvind och pulsade i snön när vi egentligen skulle ha engelska och jag klämde fingret i en soptunna. När jag slutade var båsten och molnen borta, himlen var klarblå och jag undrade var snöstormen hade tagit vägen. Mitt i det hela ringde Vendela och sade att hennes spanskalektion var inställd, jag blev nästan lika glad som hon och sprang tillbaka till skolan för att sedan sällskapa med henne hem.



Sedan blev kväll och en mycket fin kväll tilll och med, iskallt och stjärnklart var det. Jag mötte Annika och vi tog bussen till Vendela. Vi åt lite för mycket glass (vad hände med mitt godisförbud?), spelade sällskapsspel och hade det mysigt. Sedan tog vi en sen buss hem, fast då var det inte igår längre.


Kommentarer
Postat av: sara

Hihi, tycker det är lite komiskt. såna björkar som du har nu på bloggen har precis en av mina kompisar tapetserat över på sitt rum. :/ men då kom dom hit ist (:

2011-02-13 @ 14:02:08
URL: http://fikonglass.webblogg.se/

skicka en kommentar

namn
kom ihåg mig?

e-postadress

URL/Bloggadress

kommentar

Trackback
RSS 2.0