Raymond

 
 

Första gången jag såg honom satt han på huk på gräset i ena hörnet av alberguets stora innergård, nästa gång jag tittade efter honom hade han förflyttat sig till ett annat hörn av gräsmattan. Tyst och obemärkt som om han teleporterat sig. På franskklingande engelska förklarade han att han trodde att caminon var magisk, han hade hittat så många fyrklöver. Här hade han dock inte hittat något än, men han letade.
 
Jag undrar om han har kommit fram till Santiago än, men jag tror inte det. Kanske är han i Manjarin, kanske sitter han och letar efter fyrklöver där uppe på berget. Kanske stannar han kvar där, han skulle passa in.
 
Annars skulle han nog trivas bra på min gräsmatta här hemma, för där finns mängder med klöver. Fast jag vet inte om han skulle våga sig hit, för jag tror att jag råkade lura honom när jag sa att det går isbjörnar på gatorna i Sverige på vintern.

Kommentarer
Postat av: annika

wow vad fint ljus i första bilden!!

2013-08-26 @ 23:31:36
URL: http://rymdfarkost.blogg.se

skicka en kommentar

namn
kom ihåg mig?

e-postadress

URL/Bloggadress

kommentar

Trackback
RSS 2.0