det var ju en midsommarnattsdröm:

det finns så mycket annat att göra så här om sommaren, än att sitta instängd i datorrummet och redigera foton. Men se här! Igår för exakt en vecka sedan ställde Amanda till med midsommarkalas, och vid det här laget vet nog de flesta om att när hon ställer till med fest så blir det riktigt, riktigt festligt!
 
 
när jag och Vendela kom så stod Fredrik och Jacob i köket och blåste ballonger, så när det var färdigblåst hjälptes vi åt att hänga upp dem samt några girlanger vid uteplatsen. Sedan knöt jag blomsterkransar åt oss och samtidigt började folket trilla in.
 
 
 
 
 
 
efter lite poserande framför diverse kameror ställdes midsommarlunchen fram, vi hade knytis med sill lax färskpotatis västerbottenpaj och ja allt som hör till.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
värdinnan själv, så fin!
 
 
 
 
 
 
 
medan vi lät lunchen sjunka lite, så minglade vi runt och satt på gräset (som växte ikapp med himlen!) och när vi kände att det var dags gick vi över till baksidan för att spela kubb och därefter klä midsommarstången.
 
 
 
 
mitt lag, team hollister, vann såklart. Men det var en jämn match som slutade 2-1 i set.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
sammarbete + koncentration = mycket fint resultat
 
 
 
 
 
några fick för sig att bada, men för min del fick poolen vänta ett slag då ett molntäcke just börjat skymma solen.
Samtidigt som det spelades vattenvolley så kom det fler gäster och när volleybollspelarna kände sig färdiga i vattnet så tände vi grillen och det blev dags för middag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 (vi tyckte att vi mönstermatchade)

nu ber jag om ursäkt för lite oskarpa och brusiga bilder, men när vi hade grillat allt som går att grilla, ätit oss mätta, sjungit snappsvisor, badat lite igen samt spelat fotbollsmatch nere på gräset, så begav vi oss till den lilla midsommarstången. Och jag har aldrig aldrig aldrig haft så roligt under en midsommardans. För när vi dansat små grodorna som sig bör, så dansade vi eller kanske snarare sprang och hoppade vi till hits som Hej hej Monica och Euphoria ( lät det explodera i skyn!). Observera att midsommarstången pga någon olycka är tejpad med silvertejp.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 och innan jag somnade någon gång strax innan fem, i min provisoriska säng som bestod av en fåtölj och en pall, så åt vi tårta och glass med jordgubbar, badade i mörkret till Dancing in the moonlight, bastade, badade igen, pratade om framtida yrken och tvillingar, blev bitna av myggen och försökte oss på finska snappsvisor.
 
 
Sa jag att det var min bästa midsommarafton?

Kommentarer
Postat av: jasmine

åååååh vad fina!!!!!!!!! värt väntan.

2013-06-30 @ 23:13:13
URL: http://www.livochdod.webblogg.se

skicka en kommentar

namn
kom ihåg mig?

e-postadress

URL/Bloggadress

kommentar

Trackback
RSS 2.0