sommaren

Kvällarna är kalla, rejält kalla ibland och det känns som höst när man andas. Men när jag gick hem häromnatten, när varannan lyckstolpe var trasig och det var så mörkt att jag ringde en vän, var det faktiskt varmt. Visst finns det sommardagar kvar än?
 
Fast jag tycker om hösten. Vi pratade om det förra veckan, om mjuka tjocktröjor höstlöv regn och hur okej och fantastiskt det kan vara att isolera sig inomhus, hur det till och med finns något slags charm i den där höstdeppen. (Kanske bör vi byta ut ordet till höstpeppen för att ge det en mer positiv klang, samt en helt annan betydelse?) 
 
Folk flyttar och det är så mycket som inte alls är som förr. Det är ingen ordning på allting och jag undrar vad som händer i höst. Lite rädd, lite nyfiken. Jag har fått ett helgjobb och i veckan ska jag på två arbetsintervjuer, men det slog mig att jag kanske vill jobba inne i stan ändå. Jag hoppas på att kunna åka till Göteborg snart, och till Lund och prova bäddsoffan.
 
Och jag antar, att det blir bra vad som än kommer.
 
 
ps. Har en massa bilder från Spanien att visa er, de kommer så småningom!

Kommentarer
Postat av: amanda

wiho snälla kom hit snart. går sönder med er 635 kilometer bort. fast det är ju knappt en pilgrimsvandring.

2013-09-01 @ 20:23:04
URL: http://ingentystnad.blogg.se

skicka en kommentar

namn
kom ihåg mig?

e-postadress

URL/Bloggadress

kommentar

Trackback
RSS 2.0