mars

 
 
Det är sol och jag har till och med tagit av mig till t-shirt där jag sitter och läser tidningen och dricker mitt eftermiddagskaffe. Och det är inte ens april än.
 
Den ljumma vinden rycker tag i mitt hår. Jag passerar en parkbänk, folk tar sig ut på gatorna nu, och en äldre dam har stannat sin cykel, lutat den mot staketet intill och slagit sig ner. Ansiktet avslappnat och vänt mot solen, ögonen slutna.
    Men hjälmen har hon behållit på. För vem vet, tänker jag, någon dag måste ju himlen trilla ner. Någon gång kommer säkert en meteorit störta ner på jorden, och dra med sig hela himlavalvet i fallet. Fallera.
 
 
 
 
 
 
En tisdag ganska tidigt i mars var vi lediga, så jag Madelene och Rebecca åt brunch tillsammans. Madde hade bland annat bakat supergott knäckebröd och stekpannebröd mmm.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En kväll bjöd Vendela och Amanda mig på middag. De gjorde tapas med pizza quesadillas ost oliver och annat gott. Eftersom jag några dagar senare skulle fylla tjugo, bad de mig gå på skattjakt och jag hittade en paket innehållande "JA TILL LIV" (sträckläste och kände bah WOW!). Vi gosade såklart med Egil som också var med till bords.
 
Ja och sedan fyllde jag ju år, och det var mer snö då än det var på julafton. Rebecca bokade upp mig en lördag och sa att jag skulle vara redo klockan fem, och när det var dags stod hon och Madelene utanför min dörr. De drog med mig till stan och Stadsteatern där vi såg på Skaka galler, och därefter gick vi vidare och åt middag och när vi var mätta och belåtna trampade hela personalstyrkan fram till vårt bort med efterrätt med tomtebloss i och skreksjöng någon slags grattisramsa. Jag blev ganska paff med det var roligt. Senare mötte jag upp Vendela och Amanda och vi gick ut och dansade.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dagen därpå mötte jag upp Amanda på stan och vi köpte med oss sushirullar och satte oss på trappen vid konserthuset. Jag investerade i nya kängor och medans Amanda var hos frisören mötte jag Vendela och sedan gick vi alla tre och köpte glass. Vi promenerade och i Vasaparken hittade vi världens roligaste lekplats så vi bestämde att vi ska hänga där i sommar, och hoppa studsmatta.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mars började dra sig mot sitt slut och jag och Paulina bjöd in till Halv åtta med bagarna! Vi drog på oss förkläden och dukade och lagade middag till Evelina, Tove, Jenny, Rebecca, Annika, Madelene och Vendela.
 
En dag klättrade jag upp på vinden för att hämta gästsängen, och dagen efter anlände Nina med tåget från Göteborg. Vädret var inte som vi tänkt oss men vi promenerade och pusslade ihop Stockholm, åt glassbuffé och gick och tog mer, och vi lyxbrunchade på Nybrogatan 38. (Mitt liv verkar ju kretsa runt mat och annat ätbart. Aja. Älskar ju mat såå)
 
Mars har varit en bra månad.
 
 
Välkommen April (tänker alltid på dig i april)
 

Kommentarer
Postat av: amanda

ååååh SÅ FINT!!!!!! egil alltså hehe, kanske tar ölbilden som ny omslagsbild på fb (lovar att skriva att du tog bilden obs!!!). och du i den där klänningen = <3<3<3

bästa bloggaren on the planet är du!

2014-04-08 @ 23:06:53
URL: http://ingentystnad.blogg.se
Postat av: annika

ÄNTLIGEN lite uppdatering hihi. älskar bilderna i motljus <3 och vad fint att få följa ditt liv, vad mysigt det är

2014-04-08 @ 23:18:00
URL: http://rymdfarkost.blogg.se
Postat av: vendela

eeeeegiiiiil älskling :')

2014-04-10 @ 10:57:44

skicka en kommentar

namn
kom ihåg mig?

e-postadress

URL/Bloggadress

kommentar

Trackback
RSS 2.0