rekreationshelgen

"Va, bloggar hon fortfarande!?" tänker ni kanske nu. Men nej, det gör jag självklart inte.
 
....eller jo, just nu verkar det ju faktiskt precis som det är vad jag gör. Ja, för några minuter sedan knappade jag in blogg.se i adressfältet. Tryckte på "Glömt lösenord". Och nu sitter jag här och tänker visa er vad jag hade för mig för några helger sedan, i helt vanlig blogganda. Varning för smått romantiserande, eller förresten vet ni vad, jag behöver sällan romantisera när jag har varit med Vendela och Amanda. (Men var ändå alltid kritisk till allt som verkar perfekt).
 
Vi möttes upp på en buss i Danderyd en fredagseftermiddag i början av september. Väskorna var packade med badkläder, tjocktröjor, sköna skor och massa mat. Vi  hade hyrt en liten stuga på Grinda och skulle suga ut det sista av sommaren. 
 
 
 
 
 
 
Vi åt middag utomhus, satt ute tills det mörknade, Vendela var superglad när hon diskade, vi promenerade och hittade äpplen.
 
 
 
 
 
vi turades om att balansera ut på stenarna
 
 
 
 
 
 
 
mer eller mindre naturligt poserande
 
 
 
vi gjorde det vi är bäst på, spelade yatzy till exempel. Amanda är vår ständiga sekreterare. Första kvällen spelade vi om vem som skulle få välja säng först. Jag kom sist, men blev nöjd med sovplatsen ändå. Andra kvällen spelade vi om vem som skulle få massage av mig först. Jag vann de första två rundorna, så tvåan fick första massagen.
 
efter kvällsbad i solnedgång lagade vi chiligryta och värmde oss inne i stugan
 
 
dagen därpå var kanske sommarens sista dag. Vendela tog en löptur medan jag och Amanda låg i solen och läste och följde nyheterna och valet. Vi badade och åt upp maten vi hade kvar, innan vi promenerade till bryggan och båten som tog oss tillbaka till stan. #laughinggirlseatingfrukthavremjölkchipsochchokladbollar.
 
Tänk att jag skulle damma av den gamla bloggen. Vi får se när vi hörs igen, kanske innan jag lyckats glömma bort det nya lösenordet.

Kommentarer

skicka en kommentar

namn
kom ihåg mig?

e-postadress

URL/Bloggadress

kommentar

Trackback
RSS 2.0